پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

معنی lead چیست و چه نقشی در بازاریابی اینترنتی دارد؟

۲۷۷ بازديد

لید در لغت به معنای هدایت است اما در بازاریابی منظور از لید، مشتری بالقوه جدیدی است که به محصول یا خدمات ما علاقه مند شده و با میل و رضایت خود، یک کانال ارتباطی در اختیار ما قرار می دهد. هرچه لید بیشتری به دست آورید، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت بنابراین بسیار اهمیت دارد که در لیدسازی توانمند شوید.

یک لید دارای مشخصه های زیر است:
·        یک مخاطب جدید است که قبلا از ما خرید نکرده
·        یک مشتری بالقوه است که توجهش به برند یا محصول و خدمات ما جلب شده
·        حداقل یک کانال ارتباطی برای اینکه با وی در ارتباط باشیم، با میل و رضایت خود در اختیار ما قرار می دهد
به عنوان مثال وقتی یک بازدیدکننده از محل تبلیغات شما در یک صفحه فرود (Landing Page) در سایت شما آمده و فرمی را پر می کند یا حتی فقط آدرس ایمیل خود را ثبت می کند، او یک Lead محسوب می شود.
افزایش تعداد لید ها از آن جهت اهمیت دارد که اولا در قانون فروش، ارتباط بیشتر می تواند منجر به فروش بیشتر شود و دوما ارتباطی که در ایجاد یک لید بوجود می آید، از سمت مشتری شکل می گیرد و این شانس فروش را دو چندان خواهد کرد.

در مبحث فروش، Lead به معنی ارتباط با مشتری بلقوه است. بسته به نوع سازمان تعاریف مختلفی از واژه Lead میتوان ارائه داد. برای برخی شرکت ها Lead، مخاطب شناخته شده ایی است که بعنوان مشتری احتمالی در نظر گرفته میشود. در برخی شرکت های دیگر هر تماسی برای خرید را یک Lead در نظر میگیرند. بخشی که در تمام این تعاریف از Lead مشترک است، امکان تبدیل Lead به مشتری در آینده است. تیم های فروش مسئول تبدیل بیشترین تعداد Lead به خریدار میباشند. تا بتوانند نرخ تبدیل شرکت را بالا نگه دارند.

 

معنی lead چیست و چه نقشی در بازاریابی اینترنتی دارد؟

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

Sales Lead چیست:

Sales Lead یک مشتری بلقوه برای کالا یا خدمات است، مشتری بلقوه شخصی است که به کالا و خدمات شرکت علاقه نشان داده و اطلاعات تماس خود را در اختیار شرکت قرار میدهد و یا از شرکت اطلاعات تماس دریافت می کند.

شرکت ها برای بدست آوردن Sales Lead از تبلیغات، نمایشگاه های تجاری و ... استفاده میکنند. در دنیای آنلاین این تبلیغات میتواند از طریق کمپین های ایمیلی، کمپین های شبکه های اجتماعی و سایر کمپین های تبلیغاتی انجام شود. Sales Lead میتواند از طریق شرکت های ثانویه ایجاد شود. کیفیت Lead باید با توجه به علایق و اهداف کاربر مشخص شود.

تجزیه و تحلیل Sales Lead:

پردازش فروش از لحظه شناسایی sales lead شروع میشود. کیفیت sales lead ها در ساختار فروش شرکت مشخص شده و متخصصان فروش با مشتری تماس گرفته و برای او ایمیل های فروش را ارسال می کنند. به این ترتیب امکان بازاریابی و جذب این مخاطب و تبدیل او به خریدار را مهیا می کنند. کیفیت sales lead به میزان علاقه فرد در ارائه اطلاعات تماسش به شرکت بستگی دارد. آیا خریدار بلقوه میداند به ازاء ارسال اطلاعات چه چیزی بدست می آورد؟ هر چه مشتری بلقوه از ماهیت درخواست خود آگاهی بیشتری داشته باشد. ارزش او برای شرکت بیشتر خواهد بود.


تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. درب شیشه ای اتوماتیک قائم الکترونیک/

تبلیغات میان متنی

Internet Lead چیست؟

از سال 2000 تا سال 2015 به میزان کاربران اینترنت در آمریکا 35% افزوده شده است. در سایر کشورها نیز روند استفاده از اینترنت رو به افزایش است. اینترنت فضای مناسبی برای افزایش کیفیت خریداران بلقوه Sales Lead است. اما صرفاً با ارسال چند پیام، به دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی نمیتوانید تعداد و کیفیت مشتریان بلقوه خود را بالا ببرید. برای مثال شرکتها میتوانند بر روی ارائه خدمات آموزشی و یا ارائه پیشنهادهایی برای خرید کالا با شرایط خاص میزان مشتریان بلقوه خود را افزایش دهند. مثلاً یک شرکت ارائه دهنده یک کالای صنعتی میتواند بروشوری برای نحوه کار با دستگاه تولیدی خود ارائه دهد و یا در سایت خود یک وبلاگ آموزشی ارائه دهد. راهکارهایی مانند پاسخ به سوالات تخصصی در شبکه های اجتماعی و ایجاد وبینار (سمینار تحت وب) نیز در همین رستا میباشند.

همانطور که یک شرکت بدنبال یافتن مشتری برای کالای خود است. مشتریان یک کالا نیز بدنبال یافتن بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت هستند. بنابراین شرکت در نمایشگاه ها میتواند به یافتن خریداران بلقوه کمک کند. حضور در اخبار محلی و تلاش برای تبلیغات محلی میتواند برای همه شرکت ها در هر ابعادی مفید باشد. حتی اگر شما کالایی را بصورت بین المللی عرضه میکنید. اطمینان از اینکه تمام اشخاص محلی که میتوانند مشتری کالای شما باشند از محل شرکت با اطلاع هستند برای شما سود آورد خواهد بود.

Internet Lead چیست؟

لید سازی (Lead Generation)

لید سازی به فرآیند جلب توجه یک مشتری بالقوه و قرار دادن وی در مسیر خرید گفته می شود. در واقع در لیدسازی ما زیرساخت و شرایط را با استفاده از ابزار، راهکارها و خلاقیت خود مدیریت می کنیم تا در بین صد ها و حتی هزاران رقیب، توجه مشتریان بالقوه بیشتری را به محصولات و خدمات خود جلب نموده و آن ها را متقاعد کنیم که اطلاعات تماس خود را در اختیار ما قرار دهند. سپس در مرحله بعد باید این مهارت را کسب کنیم که لید ها را به درستی در مسیر مورد نظر قرار داده و به سمت خرید هدایت کنیم که به این عملیات بهبود تبدیل مشتری (Conversion Optimization) گفته می شود. البته بدیهی است که این عملیات در دیجیتال مارکتینگ باید بسیار اصولی، حرفه ای و بدون ایجاد مزاحمت برای مشتری انجام شود.

در سال های اخیر با توجه به اطلاعات بسیار گسترده در هر مورد و در دسترس بودن اینترنت، شیوه خریداران برای کسب اطلاعات، مقایسه فنی، بررسی فروشندگان و تصمیم گیری در خرید بسیار تغییر کرده. بدیهی است که نحوه جذب آنها نیز باید تغییر کند. در لید سازی و تبدیل مشتری می آموزیم که چطور مطابق با خواست مشتری و قدم به قدم با وی حرکت کنیم و از فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم تا در هر لحظه از بررسی و تصمیم گیری مشتری مانند یک همراه در کنار وی باشیم و در زمان و مکان مناسب اطلاعات درستی را به وی ارایه کنیم تا شانس بیشتری برای فروش داشته باشیم.
برای لید سازی و افزایش نرخ تبدیل مشتری، ابزار و راهکارهای متعددی وجود دارد که به شما اطمینان می دهیم با دنبال کردن مقالات ایران دیما در این حوزه، به دانش و مهارت کافی برای این کار دست پیدا کنید.

معنی lead چیست و چه نقشی در بازاریابی اینترنتی دارد؟

مشتریان بلقوه را Lead مینامیم. گفتیم که مشتری بلقوه مشتری است که احتمال تبدیل آن به خریدار کالا در آینده وجود دارد. همچنین گفتیم که شرکت های مختلف راهکارهای متفاوتی برای تعیین مشتریان بلقوه خود دارند. مثلاً یک شرکت  تولید نرم افزار ممکن است کاربرانی را که نسخه آزمایشی رایگان را دانلود کرده اند مشتری بلقوه خود بداند و یک شرکت دیگر در همین حوزه کلیه کاربرانی را که در سایت ثبت نام کرده اند را مشتری بلقوه خود بداند. از اهمیت مشتریان بلقوه در ارتقاع سطح فروش و تجارت یک شرکت نیز گفتیم. نرم افزارهای آنالیز کانالهای بازاریابی بدون استثناء ابزاری برای تجزیه و تحلیلی رفتار مشتریان بلقوه دارند. اینکه این مشتریان از چه کانالی وارد سایت میشوند. از چه کانال هایی در سایت عبور می کنند تا به هدف سایت برسند و چگونه هدف سایت را محقق می کنند. در برنامه ریزی برای افزایش نرخ تبدیل مهم است.

مثلا در سایتA یک مخاطب که از شبکه های اجتماعی وارد سایت میشود مستقیماً با صفحه جزئیات محصول مواجه شده و از سایت خارج میشود و هرگز به سایت باز نمی گردد. ولی در سایت B بجای انتقال کاربر به صفحه جزئیات یک محصول خاص، او را به صفحه نمایش محصولات منتقل می کنند و با کمک کدهای جاوا و CSS محصولی را که تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی کاربر را به این صفحه منتقل کرده است را برجسته می کنند. در این صورت اگر کاربر صرفا به همان محصول علاقه داشته باشد، آن را تهیه می کند در غیر این صورت در میان محصولات مشابه به گشت و گذار می پردازد. رصد رفتار مشتریان بلقوه باید با هدف برنامه ریزی برای افزایش اعتماد این مشتریان و همچنین کاهش نرخ پرش سایت انجام پذیرد.

مشتری بلقوه (Lead) در بازاریابی:

تبلیغ دهان به دهان همچنان یکی از بهترین روش های افزایش مشتری است. افزایش کیفیت محصول، بهبود کیفیت خدمات پس از فروش، مدیریت قدرتمندتر خدمات مشتریان، بهتر از هر روشی میتواند در افزایش مشتریان بلقوه یک شرکت موثر باشد. البته این موضوع به معنی انکار لزوم تبلیغات نیست. بلکه تاکیدی است بر اینکه بهترین تبلیغ کیفیت کالا است. بدون این روش تبلیغی سایر روش های تبلیغ کالا با محدودیت زمانی روبرو خواهند بود و تنها در یک بازه زمانی خاص به بهبود فروش منجر میشوند. یعنی آنکه مثلاً اگر شرکتی بتواند با تبلیغات 100 مشتری جدید به مشتریان خود بیافزاید نداشتن کیفیت مناسب باعث میشود که این 100 مشتری جدید و برخی از مشتریان قبلی به تدریج سایت را ترک کنند و به مشتریان شرکتی دیگر بدل شوند.

 

مشتری بلقوه Lead در بازاریابی:

تبلیغات میان متنی

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.